W przypadku dekodera zaleca się bezpośrednie połączenie kablem sieciowym z końcówkami RJ-45 do routera udostępniającego Internet w Twoim domu. Dekoder konfiguruje połączenie sieciowe automatycznie przy użyciu DHCP, nie jest konieczna żadna dodatkowa konfiguracja dekodera. Większość dzisiaj sprzedawanych routerów domyślnie zapewnia możliwość automatycznej konfiguracji podłączonym urządzeniom.
Jeśli występują problemy z połączeniem z usługą ipla i/lub rozpoczęciem odtwarzania materiałów, należy:
- sprawdzić, czy kabel sieciowy jest poprawnie podłączony do dekodera i routera,
- sprawdzić, czy w ustawieniach sieci dekodera w menu ustawień, pole "Typ konfiguracji" ustawione jest na "Automatyczna" i czy na ekranie "Szczegóły" (zielony przycisk) w polach "Adres IP" i następnych, pokazywane są przydzielone adresy sieciowe,
- sprawdzić, czy router poprawnie sygnalizuje podłączenie urządzeń sieciowych odpowiednimi kontrolkami - zgodnie z instrukcją obsługi routera,
- sprawdzić, czy komputer w domu poprawnie pobiera i wyświetla strony internetowe, zaleca się sprawdzenie usługi ipla w wersji przeznaczonej dla komputerów PC (dostępna pod adresem https://www.ipla.tv/),
- sprawdzić, czy karta sieciowa komputera w domu jest skonfigurowana na automatyczne uzyskiwanie adresu IP - zgodnie z instrukcją obsługi systemu operacyjnego komputera,
- jeśli komputer podłączony do tego samego routera co dekoder jest skonfigurowany ręcznie - tzn. ma stały adres IP - może istnieć konieczność ręcznej konfiguracji w menu ustawień dekodera. W tym przypadku zalecany jest kontakt z osobą odpowiedzialną za konfigurację danej sieci komputerowej lub wykwalifikowanym specjalistą w zakresie sieci komputerowych.
- zrestartować urządzenia sieciowe zapewniające dostęp do Internetu (w tym router i ew. modem dostarczany przez dostawcę Internetu) oraz dekoder i spróbować odtwarzania materiału ponownie.
Jeśli nadal występują problemy z połączeniem z usługą ipla i/lub rozpoczęciem odtwarzania materiałów:
- należy się upewnić, że dekoder ma udostępnioną możliwość łączenia się do serwerów w Internecie na portach TCP/80 i UDP/53;
- zaleca się wyłączenie ograniczeń w dostępie do usług w sieci lokalnej (tzw. firewall);
- odradza się wykorzystywanie serwerów pośredniczących (proxy).
Jeśli występują problemy z przerywaniem/zacinaniem się obrazu w materiałach odtwarzanych w ipla:
- należy się upewnić, że materiały w wersji ipla przeznaczonej na komputery PC odtwarzają się poprawnie, bez buforowania;
- należy się upewnić, że wykorzystywane łącze daje możliwość pobierania danych przynajmniej z prędkością 2 Mb/s; prędkość łącza można przetestować korzystając z odpowiednich stron w Internecie, np. https://www.speedtest.net/.
- w przypadku dostarczania Internetu do dekodera częściowo przez sieć Wi-Fi, należy się upewnić, że sieć Wi-Fi nie jest nasycona.