Tytuł odcinka:
Szyper na morzu!
Gatunek:
Serial animowany
Szyper próbuje popłynąć dalej niż kiedykolwiek wcześniej, aż do latarni morskiej Vicarstown.
Aby zaskoczyć Pana Szyneczkę, pracowite pociągi muszą dostarczyć samochód wypełniony konfetti.
Tomek gra w "czerwone, zielone" z Nią i Dieslem. W ten sposób pociągi poznają zasady bezpieczeństwa.
Tomek i Kamcia wiozą stos siana. Przekonują się, jak bardzo nieporęczny jest ten ładunek.
Karolcia i Karolek urządzają konkurs podnoszenia ciężarów.
Sandra próbuje nadać drugie życie niektórym ze swoich rzeczy, poddając je recyklingowi. Może liczyć na pomoc Karolci.
Piotruś organizuje specjalną, wyjątkową dostawę balona. Adresatem jest pan Szyneczka.
Tomek zbyt szybko pobiera wodę. Dostaje czkawki, z którą nie może się uporać.
Diesel i Tomek, przewożąc żarówki, tracą skupienie i przestają być ostrożni. Okazuje się, że mylą adresy swoich dostaw.
Nia opanowuje nowy gwizd i wkrótce dowiaduje się, że są istnieje miejsce, gdzie okaże się on bardzo przydatny.
Piotruś i Diesel grają w grę o nazwie "mam cię pierwszy". Piotruś okazuje się niepokonany, czy frustruje spaliniaka.
Nieznośne wagony udają, że mają różne usterki. Tomek próbuje pociągnąć je do celu.
Diesel trafia na zagubioną małą mewę, która potrzebuje pomocy w odnalezieniu mamy.
Tomek, Piotruś i Kamcia bawią się sztucznym smokiem. Niebawem gad rzuca się w pogoń za Kubą.
Podczas pobytu w Kryształowej Jaskini Nia i Gabryś tracą żarówki. Na szczęście mogą korzystać ze światła, jakie emitują kryształy.
Piotruś próbuje znaleźć przytulne miejsce, gdzie mógłby chwilę się zdrzemnąć. Jest zmuszony do ucieczki przed rodziną skunksów.
Kamcia i Nia wyruszają na poszukiwania Pazia Sodoru. Jest to piękny, wyjątkowo duży motyl.
Tomek postanawia sprawdzić, czy jest możliwe, by wykonywał cały dzień swoje obowiązki i wcale się przy tym nie ubrudził. Kibicuje mu Sandra.
Nia bawi się z kilkoma kaczkami. Przyjazne ptaki odmawiają zejścia z torów, ściągając na siebie poważne niebezpieczeństwo.
Diesel ściga się z Kamcią. Tak bardzo chce wygrać, że w trakcie rywalizacji wielokrotnie zmienia zasady.